Wednesday, July 1, 2009

stress..stress ker?


kalau kat kl, asal nak pegi kejer ke, balik kejer ke..mesti tensen hooo..
mau nyer tidak, jem giler..even aku duk sana dalam 4 tahun..huii..duduk kat cheras indah, kejer angkasapuri..mmg menakutkan kalau terlambat kuar dari umah masa nak gi kejer atau terlambat kuar opis kalau nak balik..huiihh nampak dah kelip2 merah..lampu brek keter..
tapi, aku bijak..naik motor lah kalau duk kl..kurang jem, minyak jimat+ tak yah bayar tol..huhuhu..walaupun kat cheras tu, takde tol..(sebenarnya blom beli keter masa tu)mmg tak stress..tapi kalau hujan? ngangan jer lah..kalau berani, sarung gak baju hujan, redah jer lah..
macam mana nak tangani stress? dah lah kat opis pun banyak masalah..nak balik umah pun berdepan ngan masalah..
alah, kat kuantan ni, jem setakat mana lah sangat pun..ala-ala terkejut beruk gak aku masa memula pindah kat kuantan, tak dapat terima kenyataan sbb tak jem pun kat sini..lama2 barulah rasa syok duk kat negeri makmur ni huhuhu..utk adik beradik aku yang duk kl, jgn jelesss..
kadang2 kalau stress, dapat cuci mata kat mall pun boleh hilang tau..pompuan ker, laki ker sama jer..cuci mata tuh, salah satu terapi otak..bagi aku lah..jamu mata, tgk apa yang patut..bukan yang tak patut k..
tak pun..kalau try gi spa k gak, facial muka ker..huiihh..beshnyer..en.saufi belanja aku spa sempena hari ibu lepas..huhuhu..sungguh teruja..mmg relax..walaupun, bila dah balik umah, sambung berperang ngan anak2..

apa pun..pandai-pandailah anda tangani stress, jangan sampai tak lena tdo, angin satu badan..dan yang paling utama, solat dan ibadah, adalah rawatan stress minda, rohani dan jasmani yang terbaikk..kan?

No comments:

Post a Comment