Sunday, September 13, 2009

bunga api vs mercun

bila raya makin dekat ni, macam-macam lah pikir cara nak memeriahkannya.. kat area umah aku, kalau malam-malam jer, selain bising bunyi kucing depan umah aku asek bergaduh.. bebudak kat sini dengan kreatifnyer..main mercun..berdentum dentam..bingit aku dengar..kengkadang macam nak piat telinga diaorang pun ader tapi..takpelah..raya puasa kan setahun sekali..biarlah diaorang bersakan main mercun..tak pulak aku dengar bunyi ambulans..maknanya, takdelah yang putus jari ker, buta mata ker.. main secara sihat la kot.. kengkadang tuh, terpikir gak nak beli bunga api untuk anak dara aku ni main.. tapi, risau gak..kot-kot dia dah gian nak main, meleleh mulut aku kena explain itu ini.. en. saufi pun takde pulak bunyi pasal ni..takpelah..kalau ader kot2 aku terjumpa bunga api bodo ni, aku belikanlah.. sajer..nak memeriahkan suasana jer..hehehehe..bolehlah ibu dia tumpang sekaki..

No comments:

Post a Comment