Saturday, June 6, 2009

Akhirnya...


hari ni hari kedua aku kat pesta rompin..letih, tapi best gak..macam2 mende diaorg buat kat sini..yang kelakarnya ada gak acara mewarna utk warga tua, acara tiup belon untuk mak ayah..kelakar kan? ker aku jer yang rasa kelakar? hentah..aku tak penah jumpa kot..peerak nyer..

oklah, alkisahnya kisah hidup berpindah randah hari ini..semalamnya, aku duk Puteri Inn..nampak ala2 tapi best gak sbb ader astro beb..umpan en.saufi supaya tak bosan jaga anak2, dia bleh r tgk Federer pojaan hatinya beraksi..dannn walaupun dalam toilet ader tong merah tadah air..lak..
hari ni plak, aku kena pindah sbb bilik kat situ dah di'book' plak..so dengan semangat wajanya untuk anak ku yang sebok nak mandi kolam, kami sekeluarga bersama kak N berpindah plak ke RBR..

emmm..my 1st impression..ok gak r..3 bintang r katakan..sekali, dapat bilik 2nd floor...halamak mana nak hangkut buai adik, beg baju besar gaban, itu ini itu ini lagi..kesian en. saufi..terpikir lah pulak..ngape la tak duk jer kat chalet bawah sinun..tak payah nak exercise lutut aku ni..

duduk punya duduk punya duduk..hapsal la air cond ni, cam tak besh plak..panazz jer cam lagu ifa raziah..panas..panas..aku rasa panas..leleh gak beb..sian si kecik2 ni lah..

so, kl lah maintainance..lama gak lah pas tu, br lah sorang brader datang tambah gas air cond..k, cam dah setel jer problem tadi, en. saufi pun dah tak bising2, aku terus gi tapak pesta r..

takde lama mananya..2 jam pas tuh, en. saufi bising kata air cond tak sejuk2..siap ader bunyi letop plak..bagitau receptionist, mintak tukau bilik..halamak..nak kena berbungkus2 lagi ker..arghh..tensen..tapi....

jeng..jeng..jeng..

lagi tensen, bila bilik baru pun...14 X 7=? sila jawab...

haduss..nak marah..nak marah..tapi..Nabi kata, kalau nak marah, tggu sampai 144 kali, baru bley marah..so, kool down jap..en.saufi yg ala2 marah..tapi tetiba jer baik kat kaunter receptionist..dan mungkin lah dengan low tone yang dilemparkan tu, membuahkan hasil sbb kitaorg dapat chalet tuh jugak..akhirnya..

walaupun..letih mhangkut bebarang (sebab banyak kan) tapi..yuhuuu..best..best..mmg best..mmg sejuk jer lepas bukak air cond tu..hahahaha...sonok r..itu lah orang kata ada hikmah disebalik kejadian..alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment