Friday, June 19, 2009

rai pengantin

semalam..
aku, en. Saufi, Najla & Nuha beria (sebenarnya aku jer yang beria huhuhu) pergi majlis meraikan pengantin baru..baru ker? rasanya ader yang dah lebih dua bulan..ohoo..kira baru r..diaorang ni orang media kat Pahang, alaa si Am kemeremen RTM, wartawan Sinar harian Temerloh &..... (lupa hek..) & Yani (wartawan TV3 tu..)
actually aku yang sememangnya beria nak pegi sana sbb nak jumpa pengantin si Wan Juhaida tu..(kawan segera ku di Raub sempena pilihanraya ari tu..aku kena buat laporan dari sana 1st time n sengsorang..huhuhu nasib la dia tulun aku kat sana)..nak wish, bagi adiah..peluk2..tapi..
eh lupa plak nak gitau kat ner ek diorang buat..kat Kenari Lounge MS Garden..
si Ati da gitau aku, tak sesuei aku gi tambah kalau bwk anak2..tmpat kecik, mmg cam tak best.. sekali, aku gitau en. saufi, nak gi la jugak..tapi ader tema pakaian..temanya (Salju Cintaku-putih lah maknanya tu) so, beria lah aku menyiapkan si Nuha ni..tambah pulak memujuk si Najla pakai jeans yang aku suka..sukati aku la kan..aku ni mak dia walaupun ala-ala sendat..ku paksa jua..dan akhirnya dia pakailah jugak..janji dapat kuar jalan-jalan..
en.saufi siap berkemeja putih dan aku pun tak lepas peluang melaram ala-ala mak andam..
so dengan langkah gembiranya, sesampai jer kat sana..halamak..gilenyer kecik tempat ni..tapi..
siap ader pelamin.huhu..bersanding bergilir gilir...sbb tempat limit..ramai gak lah memenuhi tema. dan aku semestinya tak dapat nak joint lah sbb tempat kecik dan stroller Nuha jer pun lebih lebar dari ruang-ruang boleh aku lalui huiks..
yang kelakarnya ader lah sorang reporter (Berita Harian) ni tanya aku.."orang rumah siapa ek?" tetiba..? aku cakaplah..tak lah, saya kerja RTM..suami ku? takde kena mengena ngan media pun..
oklah..nak dipendekkan citer, akhirnya aku berjaya jumpa Wan, bagi adiah, peluk2, cium2 pipi..dan..balik..sebenarnya cari kedai makan..perutku..lapar giler..
tanpa membuang masa yang sememangnya dah terbuang begitu sahaja..huk..frust aku..

kitaorg pun singgah lah kopitiam ni..huhuhu makan sesuka hati..serunuknya..

diriku dan anak-anak..huhuhu

nyam..nyam..sedapnyer..
sampai umah..adus letih oooo..ngantuk giler..nasib lah solat isya' awal2 tadi..zzzzzzzzzzz..

No comments:

Post a Comment