Monday, June 8, 2009

jum tengok wayang..

semalam..8 hb Jun, alkisahnya sebab penat berhujung minggu kat Pesta Rompin, so mintak cuti lah kononnya nak beristirehat..tetapi..
banyak mende pulak nak kena buat..dah lama tinggal rumah..biasa lah kalau dah jadi ibu mithali ni, banyak benda lah nak buat..basuh baju, kemas rumah, sapu itu ini..bla bla bla..itu tidak termasuk menjaga 2 orang anak dara tu..sebab cuti kan..malaslah nak hantar kat baby sitter depa..yelah depan opis, baik pegi kejer jer..
so, tetiba dan magicnya, en. saufi mencadangkan kitaorang berdating tgk wayang- emmm good idea..kami pun dah lama tak dating2 ni.. kebetulannya nak cucuk si adik, so ada peluang nak kuar, hantar adik kat mama diaorg..
keluar jer, semua klinik tutup..lak..
takpelah, hantar dulu anak2 dara ni, sementara ibu abah diorg bercinta..
emmm malas plak nak gi Megamall (sure ramai) so, kitaorg gi Kompleks teruntum..tgk citer Terminator..ala..filem action la pulak..kalau dapat tgk kartun best gak..tapi, demi en. saufi kan..
memula tgk..blur..blur..+ ngantuk..uwhaa..siap mguap lagi (sbb aku mmg letih masa kat Rompin ari tu) tapi pas tu, barulah rasa cam exited nak tgk..ditambah dengan penerangan en.saufi dan akhirnya aku berjaya tgk hingga abis..oklah citer tu.. bagi 3 bintang sebab aku dah letih tgk citer mengarut2 camni..yelah citer reka2 kan..
tengah syok tengok tu,mama depa dah siap miss call. Nuha menjerit nak susu..aku call, nasib la si kecik tu tido balik..boleh sambung dating, makan2..jalan2..barulah ingat anak..hehehehe
ambik si comel tu pukul 6 terus cari klinik gi cucuk jugak la si Nuha ni..dan kena datang lagi next month untuk cucuk 4 bulannyer..
doktor yang cucuk, alahai mudanyer..boleh caya tak ni? nampak dia pun cam keluh kesah jer..hehehe..pembantu klinik lak macam takde pengalaman..lepas cucuk, doktor mintak kapas, dia boleh tanya, nak buat apa? hello! nak tampal kat bekas kena cucuk tu lah..tapi, dia boleh tak tampal jugak..berdarah peha anak ku..errgghh..sakit jiwa aku..tapi sikit jer darah tu..so, aku malas nak bising2..tapi aku bising la kat en. saufi..skali dia kata, tak nampak ker iklan yang diorg tampal kat luar untuk kerja kosong? Asal muda, tidak perlu pengalaman, sanggup kerja shift..ha?? mmg betul nyer takde pengalaman..nak buat camner ek...sabor jer lah..

No comments:

Post a Comment